Πριν την σύγκρουση: Ποια είναι η Αεροπορία της Β.Κορέας - Μπορεί να επικρατήσει?

Συνεχίζει η Βόρεια Κορέα τις πολεμικές της προετοιμασίες ενόψει μιας πιθανής σύγκρουσής της με τη Νότια Κορέα αλλά και τις ΗΠΑ. Το κλίμα μεταξύ των κρατών της κορεατικής Χερσονήσου είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο ύστερα και από την πρόσφατη ακύρωση της εκεχειρίας από το καθεστώς της Πιονγκγιάνγκ η οποία ίσχυε από το 1953.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα το κρατικό βορειοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων KCNA ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Kim Jong Un παρακολούθησε νέες ασκήσεις πυροβολικού οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στα θαλάσσια σύνορα των δύο χωρών.
Ο Kim εξήρε τις επιδόσεις ΤΟΥ προσωπικού Που μετείχε στις ασκήσεις αφού παρακολούθησε τις βολές τους εναντίον νησίδας Η. οποία βρίσκεται κοντά ΣΤΑ Θαλάσσια Σύνορα ΜΕ ΤΗ Νότια Κορέα περιγράφοντας ΤΗΝ Περιοχή ως «το πιο θερμό σημείο του νοτιοδυτικού μετώπου».  
Παράλληλα η Βόρεια Κορέα είναι ένα από τα κράτη που διαθέτει πυρηνικά όπλα αλλά κι τεχνολογία βαλλιστικών πυραύλων, έχοντας θέσει τουλάχιστον ένα δορυφόρο σε τροχιά.
Από την άλλη οι εκτιμήσεις είναι διφορούμενες εάν η χώρα αυτή έχει τη δυνατότητα να φέρει πυρηνικές κεφαλές στους βαλλιστικούς της πυραύλους αν και πρόσφατα οι Βορειοκορεάτες ισχυρίστηκαν ότι διαθέτουν επιχειρησιακούς πυραύλους έτοιμους να πλήξουν τις ΗΠΑ. Χωρίς να είναι σε θέση κανείς να γνωρίζει εάν οι ισχυρισμοί αυτοί ευσταθούν το βορειοκορεατικό καθεστώς σχεδόν καθημερινά διαφημίζει και τοις συμβατικές του ικανότητες.
Μια από αυτές είναι και η Αεροπορία η οποία για πολλούς είναι ο άγνωστος μεγάλος. Η Αεροπορία της Βόρειας Κορέας KPAF ( Στρατού της Κορέας Λαϊκή Πολεμική Αεροπορία) με 13,000 άτομα προσωπικό, 24 αεροπορικές βάσεις και περίπου 650 μαχητικά αεροσκάφη θα μπορούσε να αποτελεί μια υπολογίσιμη δύναμη στην περιοχή εάν τα στοιχεία ιδιαίτερα για τα μαχητικά της αεροσκάφη μπορούσαν να διασταυρωθούν.
Στην πραγματικότητα όμως το κύριο υλικό της βορειοκορεατικής Αεροπορίας εκτός από παρωχημένο αντιμετωπίζει και σοβαρότατα προβλήματα διαθεσιμότητας. Η μοναδική σύμμαχος της χώρας στην περιοχή η Κίνα καθώς πολλά αεροσκάφη της υπηρετούν στην KPAF είναι αμφίβολο κατά πόσο εξακολουθεί να προμηθεύει με επαρκείς ποσότητες ανταλλακτικών.
Το πιο σύγχρονο αεροσκάφος της βόρειοκορεατικής Αεροπορίας είναι το MiG-29 με 35 μονοθέσια Β και 5 διθέσια (UB). Ο άλλος κύριος τύπος είναι το MiG-23ml με τα στοιχεία να αναφέρουν 56 αεροσκάφη, αλλά όπως θα αναφέρουμε πολλές φορές όλοι αυτοί είναι υπο σοβαρή αίρεση αναφορικά με το πόσα από αυτά τα αεροσκάφη είναι πραγματικά επιχειρησιακά.
Ένας από τους πλέον πολυάριθμούς τύπους στο αεροπορικό οπλοστάσιο είναι το MiG-21PFM τα συνολικά εκ των οποίων αεροσκάφη που έχουν έρθει στην κατοχή της KPAF ανέρχονται σε 150.Επόμενος τύπος είναι τα κινεζικής κατασκευής Τσενγκντού Jian-7 ( F-7 η εξαγωγική τους ονομασία) όπου είναι το κινεζικό αντίγραφο των MiG-21 δις. Η Αεροπορία της Βόρειας Κορέας έχει αποκτήσει συνολικά περί τα 40 αεροσκάφη του τύπου. Από εκεί και πέρα περί τα 180 ShenyangF-6 και F-5 (κινεζικά αντίγραφα των MiG-19 και MiG-17 αντίστοιχα) ουσιαστικά δεν έχουν επιχειρησιακή αξία.
Σε ότι αφορά τα επιθετικά και βομβαρδιστικά αεροσκάφη η KPAF τα μόνα αεροσκάφη που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως αξιόμαχα είναι 36 Su-25K και UBK και 40 κινεζικής κατασκευής Ναντσάνγκ Α-5. Εκτός αυτών περίπου 16 με 18 Su-7 και 80 Χαρμπίν H-5 (κινεζικό αντίγραφο του παλαιού σοβιετικού βομβαρδιστικού IL-28 Beagle) συμπληρώνουν την αμφίβολης δύναμης Βορειοκορεατική Αεροπορία.


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Σχόλια